Druivenfestival 2017: Doenders Dromen

Van 15 t.e.m. 18 september zal  het Druivenfestival de bezoekers betoveren met het thema "Doenders Dromen". Voor deze 70ste editie kreeg het festival een gloednieuw logo cadeau, ontworpen door Jan Vanderstraeten. Radio Guga, de Ghost Rockers en Cookies and Cream zijn de eerste namen op de affiche.

Doenders Dromen

"Het 70ste Druivenfestival wordt er eentje waar je stoutste dromen werkelijkheid worden," vertelt schepen Els Uytterhoeven. "Het festival zal ondergedompeld worden in een dromerige sfeer waar Klaas Vaak, dromenvangers en 'schaapjes tellen' niet zullen ontbreken." 

Wie vermoedt dat deze editie slaapverwekkend zal zijn, heeft het goed mis. Vele kinderdromen zullen in vervulling gaan, want niemand minder dan de Ghost Rockers komen Adhemarrock onveilig maken. De openingsavond baadt dit jaar in een bijzondere sfeer, maar daar willen de organisatoren nog niet te veel over kwijt. Toch lichten ze al een tipje van de sluier op met de naam van Radio Guga, de festivalband rond begenadigd stemmenimitator Guga Baul.

Op algemene aanvraag komen Cookies and Cream terug naar De Nacht van den Doender op zaterdag. Zij weten als geen ander hun publiek wakker te schudden na de adembenemende lichtstoet.

Nieuw logo

Het organiserend comité schreef speciaal voor deze verjaardag een wedstrijd uit. "Wij vonden het tijd om het festival een vaste huisstijl te geven en daarbij past natuurlijk een  logo," zegt Erwin Gysens, voorzitter van het comité. "Uit zes inzendingen kozen we unaniem het logo van Jan Vanderstraeten." Uiteraard staan de druiven centraal in het logo. Daarnaast zetten de lachjes en het vuurwerk het feestelijk en kleurrijk karakter van de feesten in de verf.

De winnaar kreeg naast een VIP-arrangement op het volgende festival ook filmtickets cadeau. Binnenkort zal het logo te zien zijn op alle promomaterialen van het Druivenfestival.